Notis Gangguan Bekalan Air Wilayah Hulu Selangor
>> Wednesday, March 7, 2012
HULU SELANGOR
- Tempoh
-
14 Mar 2012 08:00 am Hingga 15 Mar 2012 08:00 pm
*SYABAS ingin memaklumkan tempoh masa gangguan bekalan air tersebut dianggarkan selama 36 jam iaitu bermula pada jam 8.00 pagi, 14 Mac 2012 (Rabu) sehingga 8.00 malam, 15 Mac 2012 (Khamis). Senarai kawasan yang terlibat adalah seperti di Lampiran A. Sebagai persediaan, semua pengguna di kawasan tersenarai di lampiran A adalah dinasihatkan untuk menyimpan bekalan air secukupnya bagi menghadapi gangguan tersebut. Walau bagaimanapun, sebahagian kawasan daripada 7 wilayah terlibat khususnya kawasan rendah berkemungkinan akan terus mendapat bekalan air dalam tempoh tersebut tanpa sebarang gangguan bekalan air kerana mendapat sumber daripada loji-loji rawatan yang lain termasuk LRA SSP2, SSP3, Sungai Langat dan Sungai Semenyih serta simpanan dalam kolam-kolam air yang tersedia. - Sebab Gangguan
- Lain-lain
- Keterangan
- Kerja-kerja penggantian �Sluice Valve� bersaiz 800mm pam No. 7 di Rumah Pam Air Mentah (RWPH), pengantian �Delivery Sluice Valve� bersaiz 1350mm pam no.7 dan �Suction Butterfly Valve� bersaiz 1450mm di Rumah Pam Air Bersih (TWPH) dan serta kerja-kerja penyenggaraan �Feeder� elektrikal No.1 oleh pihak pengendali Loji Rawatan Air (LRA) Sg. Selangor Fasa 1 (SSP1), iaitu Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor (SPLASH).
- Kawasan Terlibat
-
1. Kg. Sg. Serai, Kuang
2. Kg. Kuang, Kuang
3. Kg. Cempedak, Kuang
4. Kg. Gombak, Kuang
5. Kg. Baru, Kundang
6. Kg. Melayu Sri, Kundang
7. Kg. Permata, Kundang
8. Taman Desa, Kundang
9. Bandar Baru Kundang
10. Kundang Jaya, Kundang
11. Taman Rajmat Jaya, Kundang
12. Taman Tasik Biru, Kundang
13. Kawasan Industri, Kundang
14. Keseluruhan Bandar Tasik Puteri - Maklumat Tambahan
- Para pengguna dinasihatkan agar menyimpan bekalan air secukupnya serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. Pihak SYABAS berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementara akan bersabar dan sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan lanjut; sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan [PUSPEL] menerusi talian bebas tol 1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaip PUSPEL<jarak><aduan/pertanyaan>, dan hantar ke 39222. Informasi ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS di www.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan "facebook" dengan menaip "puspel" atau "puspel syabas".
- Rujuk Sini Utk Keterangan Lanjut: http://www.syabas.com.my/syabas/index.php/disruption
0 comments:
Post a Comment