Parklane Heights, Bandar Tasik Puteri, Rawang, Selangor

Blog ini memaparkan kisah suka duka, maklumat dan pelbagai perkara dan informasi berkaitan aktiviti penduduk secara langsung atau tidak dari kaca mata penulis.

Notis Gangguan Bekalan Air Wilayah Hulu Selangor

>> Wednesday, March 7, 2012

HULU SELANGOR

Tempoh
14 Mar 2012 08:00 am Hingga 15 Mar 2012 08:00 pm
*SYABAS ingin memaklumkan tempoh masa gangguan bekalan air tersebut dianggarkan selama 36 jam iaitu bermula pada jam 8.00 pagi, 14 Mac 2012 (Rabu) sehingga 8.00 malam, 15 Mac 2012 (Khamis). Senarai kawasan yang terlibat adalah seperti di Lampiran A. Sebagai persediaan, semua pengguna di kawasan tersenarai di lampiran A adalah dinasihatkan untuk menyimpan bekalan air secukupnya bagi menghadapi gangguan tersebut. Walau bagaimanapun, sebahagian kawasan daripada 7 wilayah terlibat khususnya kawasan rendah berkemungkinan akan terus mendapat bekalan air dalam tempoh tersebut tanpa sebarang gangguan bekalan air kerana mendapat sumber daripada loji-loji rawatan yang lain termasuk LRA SSP2, SSP3, Sungai Langat dan Sungai Semenyih serta simpanan dalam kolam-kolam air yang tersedia.
 
Sebab Gangguan
Lain-lain  
Keterangan
Kerja-kerja penggantian â��Sluice Valveâ�� bersaiz 800mm pam No. 7 di Rumah Pam Air Mentah (RWPH), pengantian â��Delivery Sluice Valveâ�� bersaiz 1350mm pam no.7 dan â��Suction Butterfly Valveâ�� bersaiz 1450mm di Rumah Pam Air Bersih (TWPH) dan serta kerja-kerja penyenggaraan â��Feederâ�� elektrikal No.1 oleh pihak pengendali Loji Rawatan Air (LRA) Sg. Selangor Fasa 1 (SSP1), iaitu Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor (SPLASH).  
Kawasan Terlibat
1. Kg. Sg. Serai, Kuang
2. Kg. Kuang, Kuang
3. Kg. Cempedak, Kuang
4. Kg. Gombak, Kuang
5. Kg. Baru, Kundang
6. Kg. Melayu Sri, Kundang
7. Kg. Permata, Kundang
8. Taman Desa, Kundang
9. Bandar Baru Kundang
10. Kundang Jaya, Kundang
11. Taman Rajmat Jaya, Kundang
12. Taman Tasik Biru, Kundang
13. Kawasan Industri, Kundang
14. Keseluruhan Bandar Tasik Puteri
 
Maklumat Tambahan
Para pengguna dinasihatkan agar menyimpan bekalan air secukupnya serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. Pihak SYABAS berharap pengguna yang terlibat dengan gangguan sementara akan bersabar dan sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan lanjut; sila hubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan [PUSPEL] menerusi talian bebas tol 1-800-88-5252 atau SMS; dengan menaip PUSPEL<jarak><aduan/pertanyaan>, dan hantar ke 39222. Informasi ini juga boleh diperolehi dari laman web SYABAS di www.syabas.com.my; www.twitter.com/puspel dan "facebook" dengan menaip "puspel" atau "puspel syabas".   
 
Rujuk Sini Utk Keterangan Lanjut: http://www.syabas.com.my/syabas/index.php/disruption

0 comments:

Post a Comment

Google

Hubungi Kami

Ada berita menarik? Ada Pemberitahuan? Ada cerita? Apa jua, silalah email pada IMPAK3 atau layari Komuniti IMPAK3 @ Facebook atau daftar untuk menjadi ahli IMPAK3

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP