Parklane Heights, Bandar Tasik Puteri, Rawang, Selangor

Blog ini memaparkan kisah suka duka, maklumat dan pelbagai perkara dan informasi berkaitan aktiviti penduduk secara langsung atau tidak dari kaca mata penulis.

BLOK3 kena rompak lagi

>> Saturday, May 15, 2010

Salam persaudaraan pada sahabat jiran tetanggan, saudara seagama, dan saudara senegara sekalian... Semalam, pada waktu maghrib @ 7pm - 8mlm, lagi rumah jiran kita telah dimasuki pencuri. Menurut tuan rumah, ia berlaku ketika beliau baru sahaja keluar rumah, dan ketika beberapa rakan tetangga kita berada di kawasan rehat ditaman depan rumahnya.

Saudara sekalian, ini bukan kali pertama dan pastinya bukan yang terakhir. Pasti akan ada lagi rumah yang akan dimasuki manusia yang kurang ajar ini. Menurut polis BTP, ini merupakan kali ke 40 laporan polis mengenai rumah dipecah masuk di kawasan blok 3 sahaja. Mengapa ini terjadi? adakah blok kita ini diluar rahmat Illahi? Adakah kerana blok kita ada pelbagai kegiatan lain yang memungkinkan ini terjadi? Adakah kerana blok kita ini sudah tiada ikatan persaudaraan yang erat? Tepuk dada tanyalah hati masing-masing.

Yang pasti, saya berharap agar semangat kejiranan kita hidupkan kembali. Kenali jiran kita. Andai rasa syak atau musykil, hubungi polis BTP. Lebih baik kita mencegah dari hanya memandang begitu sahaja. Andai nampak orang tidak dikenali dan rasa syak, segera hubungi polis atau pengerusi blok yang sentiasa ada untuk membantu, atau AJK keselamatan kita. Dengan cara ini, kita boleh membendung kegiatan pecah rumah, sekaligus mengenali jiran yang kita tidak kenali selama ini.

Dan terakhir, marilah kita doakan agar kawasan rumah kita selamat dari kejadian ini lagi...

0 comments:

Post a Comment

Google

Hubungi Kami

Ada berita menarik? Ada Pemberitahuan? Ada cerita? Apa jua, silalah email pada IMPAK3 atau layari Komuniti IMPAK3 @ Facebook atau daftar untuk menjadi ahli IMPAK3

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP