Parklane Heights, Bandar Tasik Puteri, Rawang, Selangor

Blog ini memaparkan kisah suka duka, maklumat dan pelbagai perkara dan informasi berkaitan aktiviti penduduk secara langsung atau tidak dari kaca mata penulis.

Jangan sampai dah terjadi baru nak sesali

>> Saturday, May 15, 2010

Jika dilihat pada jiran2 kita, ramai sekali membenarkan anak2 dibawah umur, dan tanpa lesen memandu kenderaan malah menunggang motosikal tanpa memikirkan musibah yang bakal terjadi dimasa depan atau kesan dari pengajaran yang kita berikan pada anak kita ini.

Saya ingin sekali menasihati diri sendiri dan jiran tetangga sekalian agar janganlah diajar anak kita akan kesalahan ini diusia yang muda atau kelak kita akan menyesal tak sudah dan mula menunding jari dan meletakkan kesalahan pada orang lain sedangkan itu semua adalah hasil titik peluh kita dalam memberi ilmu yang ternyata sesat dan menyalahi undang-undang. Ketika kecil sudah diajar atau diberi kebenaran, bayangkan jika telah dewasa. Mungkin ada ada keberanian mereka untuk menyelinap keluar pada waktu malam untuk melakukan perbuatan yang tidak bermoral sama sekali.

Fikir-fikirkanlah sahabat sekalian

0 comments:

Post a Comment

Google

Hubungi Kami

Ada berita menarik? Ada Pemberitahuan? Ada cerita? Apa jua, silalah email pada IMPAK3 atau layari Komuniti IMPAK3 @ Facebook atau daftar untuk menjadi ahli IMPAK3

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP